keskiviikko 22. tammikuuta 2014

2014 on alkanut

Huhheijaa, mä olen näköjään mieliala kirjoittelija. Sellainen joka kirjoittaa mitä sattuu, milloin sattuu. Kuukaudet kuluu nopeaan vaikka täällä kotona olenkin märehtinyt jo 4kk erioloisten ja näköisten vaivojen sekä oireiden kanssa. Välillä menen ylämäkeen täynnä energiaa ja positiivista voimaa, ja sitten taas väsyneenä, kipeänä ja negatiivisella asenteella.

Tuon märehtimis kierteen katkaisi Levin loma joulukuussa. Vietimme ihan perheen kesken 10 päivää ulkoillen, lasketellen, nautiskellen ja laatuaikaa viettäen. Pakkaset eivät meitä kiusanneet. Vaikka kaamosaika oli meneillään niin lumi&luonnon voimat paransi kaikenmaailman ketutukset ja auttoi unhoittamaan murheet. Tämä reissu oli jo neljäs, kahden viimevuoden aikana ja pakko todeta että mun pitäis asua siellä pohjoisessa!
Tässä muutama huonolaatuinen kännykkäkuva, mutta  kuva kertoo kuitenkin paljon.

Luontoa

Kuutamoratsastuksella





Näkymä Ylläksen tuntureille.



Minä en luvannut toteuttaa mitään lupauksia vuodelle 2014, vaikka ehkä olisi pitänyt. Kovasti kuitenkin olen yrittänyt hoitaa itseäni niin henkisesti kuin fyysisestikkin esimerkiksi jättämättä ruoasta viljat sekä sokerit, panostamalla hedelmiin ja vihanneksiin, mahdollisimman puhtaisiin aineksiin. Ulkoilemalla siten että nautiskelen luonnosta, katsellen ja kuunnellen, en kiiruhtaen tai hiki päässä painaen. Haluan pudottaa painoa, mutta siten ettei siitä tule sitä iänikuista "pakkopullaa" jätinhän viljat ja sokerit pois ;) Kaikkia nautintoja en aio jättää pois, hyvälaatuinen suklaa sekä punaviini välillä antaa hyvät fiilikset.
Hassua mutta totta, olen myös alkanut meditoimaan. KYLLÄ, opetellut hengittämään, olemaan tietoinen itsestäni sekä tyhjentämään mieleni mietteistä ja negatiivisista ajatuksista. Täytyy nyt julkisesti todeta ei oo helppoo ei! No mutta, enköhän mä vielä löydä sisäisen rauhani ja itseni.

Voimaa tietysti antaa myös perhe. Lasten onnistumiset koulussa, heidän iloisuus ja se että ovat terveitä, pois sulkien tietysti flunssat jotka vaivaavat tällä hetkellä varmasti kaikkia. Voimaa antaa tämä kaunis mutta kylmä aurinkoinen talvisää sekä se että olen ollut tämän viikon jokseenkin aikaansaapa; on siivottu, sisustettu, kokkailtu uusia ruokia, leivottu ja jopa olen onnistunut ompelemaan hienot verhot.

Voimaa antaa myös hyvä ystävä sekä kirjat, lehdet, nettisivut ja blogit. 
Tässä lista joita olen ahkerasti viimeaikoina lukenut ja seurannut.

Sara La Fountain: Healthy kitchen, hyvää oloa keittiöstä.

https://www.facebook.com/groups/480633125366216/?fref=ts
http://aliisa-aussilaan.blogspot.fi/
https://www.facebook.com/KohtiunelmienAustraliaa?fref=ts
kaarinadavis.com
kutri.net
creencare.fi

Ja moniamonia muita, mutta näissä on paljon asiaa, kivoja juttuja ja Aliisa saa uskomaan minutkin omiin unelmiin.

Tällä hetkellä on kovasti alkanut viehättää värkkäilyt; haluan tuunailla vanhasta uutta. Kirppareita koluan aina kun siihen on viimeaikoina ollut mahdollisuus. Onneksi tämä netti on täynnä ohjeita, vinkkejä ja ideoita. 

Perjantaiksi mulla onkin tärkeä tehtävä. Siskon tyttö juhlii syntymäpäiväänsä 25.1. Hello Kitty kakku tilattu. Eli leipomista ja suunnittelua tulevina päivinä, mahtavaa!

Summasummaarum: Kohti parempaa huomista projekti on taas alkanut. 

Mukavaisia talvipäiviä toivotellen!